Masaż relaksacyjny — skuteczny sposób na walkę ze stresem

Długotrwale utrzymujący się stres może przyczynić się do powstawania wielu chorób i schorzeń, a do tego utrudniać nam wykonywanie codziennych obowiązków. Jednym ze sposobów zniwelowania męczącego uczucia jest masaż relaksacyjny. Sprawdź, jak tego typu zabieg może wpłynąć na Twoje zdrowie.

Dlaczego permanentny stres jest niebezpieczny? 

Stres to reakcja obronna organizmu, która pojawia się w wyniku nieprzyjemnych, negatywnych okoliczności. Jego istotą jest mobilizacja organizmu do obrony i walki z zagrożeniem, jednak w niektórych przypadkach może być on wyniszczający. Silne i długotrwale utrzymujące się uczucie stresu wpływa negatywnie na nasze życie, samopoczucie i może doprowadzić do powstawania wielu niebezpiecznych chorób i schorzeń. Zaliczyć można do nich:

  • otyłość,
  • migrenę,
  • ciągłe uczucie zmęczenia,
  • drętwienie kończyn,
  • choroby układu pokarmowego,
  • depresję,
  • zaburzenia lękowe.

Zwalczanie stresu za pomocą masażu relaksacyjnego

Lista skutków długotrwałego uczucia stresu jest znacznie dłuższa, a wymienione wyżej choroby i dolegliwości to tylko przykłady. Dlatego tak ważne jest, aby możliwie jak najszybciej podjąć walkę ze stresem. Jednym ze sposobów jest masaż relaksacyjny.

Tego typu zabieg może być wykonywany na całym ciele lub na poszczególnych partiach. Jego istotą jest odprężenie całego ciała, zredukowanie napięć mięśniowych i zniwelowanie bólu mięśni i stawów. To wszystko sprawia, że masaż relaksacyjny jest doskonałym narzędziem do walki ze stresem. Regularnie powtarzane zabiegi mogą zupełnie zniwelować nieprzyjemne uczucie napięcia.

A jak właściwie działa taki masaż? Z racji tego, że jego głównym celem jest zrelaksowanie i odprężenie ciała, podczas zabiegu nie stosuje się gwałtownych ruchów i silnego nacisku (tak jak w przypadku masażu klasycznego). Z fizjologicznego punktu widzenia można wyróżnić takie korzyści dla organizmu jak:

  • poprawa krążenia,
  • uregulowanie ciśnienia krwi,
  • zmniejszenie napięcia mięśniowego,
  • zniwelowanie bólu pleców, szyi, głowy,
  • usprawnienie działania układu odpornościowego,
  • zapobieganie powstawaniu zakrzepów żylnych,
  • poprawa metabolizmu.

Masaż relaksacyjny polecany jest m.in. osobom, które borykają się z silnym i długo utrzymującym się uczuciem stresu oraz osobom cierpiącym na różnego rodzaju dolegliwości bólowe i napięcia mięśni. Niektóre techniki i rodzaje masażu polecane są nawet kobietom w ciąży (zabieg powinien być uprzednio omówiony z lekarzem prowadzącym ciążę).

Masaż relaksacyjny nie powinien być natomiast wykonywany u osób przeziębionych, mających gorączkę, po operacjach oraz u osób z chorobami skóry.

Techniki i rodzaje masażu relaksacyjnego

Podstawowe techniki masażu relaksacyjnego to głaskanie, ugniatanie, rozcieranie i oklepywanie. Wszystkie ruchy powinny być płynne, delikatne i powolne. Dzięki temu pacjent może się odprężyć i zrelaksować.

Jeśli chodzi o rodzaje masażu, to również można wyróżnić ich kilka. Do najpopularniejszych należą: klasyczny masaż relaksacyjny, masaż stemplami ziołowymi, masaż gorącymi kamieniami, masaż aromaterapeutyczny, masaż czekoladowy oraz masaż Ma-uri.

Dobór konkretnego rodzaju masażu zależy przede wszystkim od potrzeb i preferencji pacjenta. Oczywiście osoba wykonująca zabieg powinna przeprowadzić wywiad i zasugerować odpowiedni rodzaj, dostosowany indywidualnie do pacjenta.

Masaż relaksacyjny to doskonałe narzędzie do walki z permanentnym stresem. Pozwala on na zrelaksowanie i odprężenie całego ciała, przez co niweluje negatywne skutki odczuwania stresu. Warto sprawdzić dobroczynny wpływ tego typu masażu na własnej skórze.

Autor artykułu
Współautorem publikacji jest Hotel Grand Chotowa – luksusowy Resort SPA stworzony do wypoczynku, usług dla biznesu i wesel.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *