Zanim zaczniesz biegać

Bieganie to jeden z najpopularniejszych sportów, dostępnych praktycznie dla każdego z nas. Myślisz o tym, aby zacząć biegać? Świetnie! Twoje zdrowie i samopoczucie na pewno na tym skorzysta. Do wyboru masz kilka rodzajów biegania – jogging, bieganie po górach, bieganie na bieżni. Jednak zanim zaczniesz biegać, warto się odpowiednio do tego przygotować.

Stan zdrowia a bieganie

Bieganie uznaje się za najbezpieczniejszą formę sportu. Oczywiście pod warunkiem, że twój stan zdrowia na to pozwala. Kiedy jednak lepiej zrezygnować z biegania? Wtedy, kiedy miałeś poważne urazy nóg i stawów, które jeszcze się nie zagoiły, kiedy lekarz odradza tę formę aktywności oraz wtedy, kiedy nie masz warunków w swojej okolicy, aby bezpiecznie biegać – duży ruch samochodowy, brak ścieżek i chodników, duże zanieczyszczenie powietrza. W takim przypadku lepiej zamienić bieganie na świeżym powietrzu na bieganie na bieżni.

Odzież sportowa do biegania

Wybór dedykowanej odzieży sportowej jest bardzo ważny do tego, aby móc biegać komfortowo i bezpiecznie. Oddychające materiały zapewniające termoregulację ciepły ciała. Oddychające i elastyczne znacznie poprawiają komfort w czasie uprawiania sportu. Warto zwrócić szczególną uwagę na wybór butów do biegania. Muszą zapewniać właściwe trzymanie boczne oraz amortyzację stopy, co pozwala odciążyć stawy w trakcie biegania i przenoszenia środka ciężkości z nogi na nogę. Planując bieganie po zmroku rozważ zakup odzieży sportowej z elementami odblaskowymi, które uczynią Cię lepiej widocznymi dla kierowców samochodów. Podczas biegania na długich dystansach może się przydać specjalny plecak, w którym zmieścić np. bukłak wypełniony wodą. Możesz nią gasić pragnienie przy pomocy specjalnej rurki, która jest wyprowadzona z plecaka na zewnątrz.

Technika biegania

Może się wydawać, że bieganie to nic skomplikowanego. Owszem, jeśli mamy do przebiegnięcia kilkadziesiąt metrów. Przy większych dystansach brak znajomości techniki biegania może skutkować szybkim zmęczeniem lub urazami. Jak do tego nie dopuścić? Przede wszystkim przed każdym bieganiem należy przeprowadzić rozgrzewkę. Służy ona rozgrzaniu mięśni, dzięki czemu są mniej podatne na urazy. Podczas biegania należy balansować ciałem w taki sposób, aby nie przenosić całego ciężaru na kolana i podeszwę – może to doprowadzić do przesilenia stawów. Jeśli nie wiesz, jak biegać prawidłowo i bezpiecznie, warto zasięgnąć w tym temacie wskazówek trenera.

Finanse na bieganie

Zakup odzieży do biegania, elektroniki pozwalającej monitorować postępy, a w końcu opłacenie lekcji z trenerem. To wszystko może kosztować od kilkuset do ponad tysiąca złotych. Jeśli bieganie jest Twoim marzeniem, ale nie posiadasz wystarczających oszczędności, pamiętaj, że jest szybki kredyt przez internet. Dzięki niemu możesz pożyczyć na korzystnych warunkach kwotę od kilkuset do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Do tej pory szybki kredyt online pomógł już tysiącom osób zrealizować ich wielkie i małe marzenia. Dołącz do tego grona, składając wniosek o kredyt już dzisiaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *