Poznaj 5 najlepszych ćwiczeń na biceps

Niemal każdy mężczyzna marzy o rozbudowanym bicepsie, szczególnie jeśli jest osobą aktywną fizyczną, która pracuje nad swoją masą i siłą mięśniową. Jednak aby móc chwalić się odpowiednią wielkością mięśnia dwugłowego ramienia, trzeba go odpowiednio wytrenować. Kluczem do sukcesu będą skuteczne ćwiczenia na biceps, które odpowiednio go wyrzeźbią. Poznaj je i już dzisiaj wpisz je w swój plan treningowy.

Biceps jak marzenie – 5 najlepszych ćwiczeń

Rozbudowa mięśnia dwugłowego ramienia powinna opierać się na właściwym planie treningowym, obejmującym najlepsze, bo najbardziej efektywne ćwiczenia na biceps.

Zginanie ramion ze sztangą podchwytem

To ćwiczenie wykonuje się w pozycji stojącej. Sztanga jest wówczas trzymana podchwytem na szerokości nieco szerszej niż rozstaw barków. Należy wziąć wdech, a następnie zgiąć przedramiona tak, by nie poruszać tułowiem oraz wykonać wydech w końcowej fazie ćwiczenia.

Uginanie ramion chwytem młotkowym

W celu wykonania tego ćwiczenia na biceps należy przyjąć pozycję stojącą ze sztangielkami w rękach. Następnie wyprostowane ramiona trzeba ustawić w pozycji neutralnej wzdłuż ciała, ściągnąć łopatki i wykonywać ruch zginając łokcie i kierując sztangielki ku górze, ale bez zmiany pozycji nadgarstka. Bardzo ważne jest, aby w trakcie ruchu nie cofać łokci. Sztangielki należy zatrzymać, gdy dotkną klatki piersiowej, a następnie powili wrócić do pozycji wyjściowej.

Naprzemianstronne zginanie przedramion ze sztangielkami z łokciem wspartym na udzie

Ćwiczenie to wykonuje się w pozycji siedzącej, gdzie sztangielka jest trzymana podchwytem, a łokieć wsparty na wewnętrznej stronie uda. Należy wziąć wdech i zgiąć przedramię, a wydech wykonać w końcowej fazie ruchu.

Zginanie ramienia z hantlami na modlitewniku

W celu wykonania tego ćwiczenia na biceps należy przyjąć pozycję tak, aby górna część modlitewnika była pod pachą. W jednej lub obu rękach znajduje się sztangielka (ułożona równolegle do podłoża), a ruch wykonuje się płynnie do pełnego zgięcia ręki.

Uginanie ramion z hantlami w siadzie na ławce dodatniej (pod kątem 45 stopni) z supinacją
nadgarstka

Podczas ćwiczenia ręce ze sztangielką poruszają się po torze prostym – z łokciem blisko ciała przy jednoczesnym odchyleniu na boki przedramion. Podczas ruchu dłoń się obraca tak, by sztangielka dążyła do położenia równoległego w stosunku do podłoża.

Sport to zdrowie
Ćwiczysz biceps? 🙂 Sprawdź białko z naszej oferty! NowoczesnySport.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *