Śpij długo i zdrowo

Spread the love

Sen jest najlepszym sposobem na regenerację naszego organizmu. To w czasie snu możemy wypocząć, zapomnieć o problemach i naładować akumulatory. Budząc się po długim śnie, jesteśmy dobrze nastawieni na kolejny dzień w pracy czy wypełniony domowymi obowiązkami. Wbrew pozorom, dobry i zdrowy sen nie tak łatwo uzyskać. To prawdziwa sztuka, do której musimy się dobrze przygotować. Jak?

Warunki do snu

Zanim pójdziesz spać, zadbaj o przewietrzenie sypialni. Nie zaleca się, aby temperatura w tym pomieszczeniu była wysoka. Od 18 do 21 stopni to optymalne warunki do snu. W chłodniejszych wnętrzach organizm lepiej funkcjonuje i nie musi tracić energii na ochładzania ciała, poprzez oblewanie go potem. W efekcie nie tylko śpisz lepiej, ale budzisz się bez nieprzyjemnie sklejonej skóry. Na dobre warunki do snu składa się również czysta i świeża pościel. Powinna być wymieniana przynajmniej co 3 tygodnie.

Kolacja przed snem

Na ile godzin można jeść przed snem? Maksymalnie na 2 godziny. Chodzi o to, aby do łóżka nie kłaść się z pełnym brzuchem. Organizm nie tylko będzie je dłużej trawić, ale może to być powodem bezsenności. Sama kolacja powinna być lekkostrawna, oparta na naturalnych składnikach i jak najmniejszych ilościach tłuszczu.

Przed snem, pozwól psychice odpocząć

Do spania nie powinniśmy iść z głową pełną myśli. Nie powinno się również tuż przed snem oglądać telewizji ani czytać książek. Prowadzi to bowiem do uaktywnienia naszego mózgu. Jego ponowne wyciszenie będzie wymagało wysiłku i czasu, opóźniając tym samym moment zapadnięcia w sen i wyraźnie go skracając.

One thought on “Śpij długo i zdrowo

  • 26 marca 2017 at 10:08
    Permalink

    sen moja ulubiona czynność 🙂

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*