Małe zmiany w żywieniu, dzięki którym będziesz zdrowsza

Spread the love

Ciężko jest diametralnie zmienić nawyki żywieniowe, dlatego warto zacząć od małych kroków, które poprowadzą ku zdrowszemu odżywianiu i lepszemu samopoczuciu. Niby małe zmiany, ale to tak naprawdę kroki milowe, które mogą wiele zmienić w Twoim życiu i wyprowadzić Cię na „żywieniową prostą”. Zobacz, od czego zacząć.

1. Gotuj na parze

Cudowny wynalazek, jednak dość mocno niedoceniany. Bo szybko się nudzi, bo mdłe w smaku… Bzdura. W parowarze zarówno warzywa, jak i mięso tracą o wiele mniej w smaku, niż podczas tradycyjnej obróbki. Tak naprawdę to, czy danie będzie smaczne, zależy od Ciebie i Twojej inwencji, od użytych ziół i przypraw, a parowar pomoże Ci ten smak wydobyć. Największa zaleta korzystania z tego urządzenia jest taka, że dzięki niemu potrawy zachowają większość składników odżywczych. Poza tym, będą mniej kaloryczne, no i będą się lepiej trawić.

2. Powróć do domowych, sezonowych smaków

Ach, te wspomnienia. Barszcz czerwony, zupa jarzynowa, surówka z kapusty kiszonej, pora i jabłka. A gdyby tak włączyć te dania do codziennej diety? Oprócz tego, że mają mnóstwo składników odżywczych, działają na organizm oczyszczająco i wzmacniają jego odporność. Wystarczy raz, dwa razy w tygodniu, a odczujesz różnicę.

3. Słódź miodem

Nie cukrem. Jedna, dwie łyżeczki do kubka z herbatą. To samo z ciastem. Zdziwisz się, że to wszystko jest praktycznie tak samo słodkie, jak przy użyciu cukru. A na pewno zdrowsze.

4. Polub kaszę

Nie musisz odstawiać ziemniaków. Po prostu zamiast nich zrób któregoś dnia kaszę (jęczmienną, gryczaną, jaglaną) razem z warzywami i mięsem.

5. Pieprz

… i chudnij. Wierzchnia warstwa pieprzu – piperyna – ułatwia nie tylko wchłanianie niezbędnych dla organizmu składników odżywczych, ale również zrzucanie zbędnych kilogramów. Ilość pieprzu spożywanego na co dzień nie daje co prawda takich efektów, a jej zwiększenie w takiej postaci może być niebezpieczne, dlatego specjaliści zalecają zakup ekstraktu z pieprzu czarnego w postaci czystej piperyny. Gdzie go znajdziesz? Na przykład w naturalnym preparacie wyszczuplającym Piperine Forte.

6. Pij świeżo wyciskane soki

…a otrzymasz szybki zastrzyk witamin i energii. To zdrowa alternatywa dla kupnych napojów z dodatkiem cukru – wspomaga odchudzanie, wspiera układ odpornościowy i dostarcza organizmowi witalności. Wystarczy tylko zaopatrzyć się w wyciskarkę do soków. To proste i szybkie!

Zerknij raz jeszcze na te punkty, a zobaczysz, że większość z nich nie wymaga ani wiele czasu, ani wielkiego zachodu. To proste, małe kroki, które mogą stać się podwaliną większych zmian w Twoim życiu. Tobie pozostawiamy decyzję, czy warto.

2 thoughts on “Małe zmiany w żywieniu, dzięki którym będziesz zdrowsza

  • 22 sierpnia 2017 at 23:00
    Permalink

    Zdecydowanie polecam zastosowanie się do wyżej wymienionych zaleceń. Sama tak robię i dobrze mi ze świadomością, że dbam o siebie.

    Reply
  • 24 sierpnia 2017 at 10:54
    Permalink

    Zgadzam się w pełni, że ograniczenie spożywania przetworzonego jedzenia może bardzo wzmocnić nasz organizm. Czasem tak niewiele trzeba, aby poczuć się lepiej 😉

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*